Kurs, treninger, seminar og webinar
med fornøydgaranti

Salgssamtalen

Få kunden til å ønske seg ditt produkt før du har nevnt det

 

 

Du lærer å styre samtalen basert på din Nytteverdimodell med de riktige spørsmålene til rett tid. Du lærer å styre unna Informasjonsfellen og få kunden til å ønske seg de nytteverdiene ditt produkt tilbyr uten at du har informert om produktet. 

Denne samtaleprosessen inngir tillit og retningsorienterer samtalen mot en  betinget eller ubetinget avtale.

Kjemi og kundenes ulike personprofiler

Lær å forstå hvorfor vi er forskjellige og hvordan du påvirker andre med din egen personprofil 

 

Du lærer hvordan personprofiler er bygget opp og hvorfor du har ulike «kjemi» med forskjellige kunder og kollegaer. Du lærer å tolke hver kundes atferd og naturlige beslutningsmønster. Og du blir i stand til å tilpasse en tillitsvekkende kommunikasjonsform som bygger gode kunderelasjoner.

Programmet inneholder analyse av din egen personprofil i samarbeid med SeeRecruit.com. Dermed forstår du enda bedre hvordan din naturlige personprofil gjør at du snakker bedre med noen kunder enn andre. 

Forståelse av kundens beslutning basert på personprofil: Hva du bør gjøre og hva du bør unngå

Lær å tolke kundens beslutningsprosess og hvordan du oppnår positiv påvirkning

Når du har lært om de ulike personprofilene og deres naturlige karaktertrekk og kommunikasjonsform, og har fått din egen personprofilanalyse, vil dette programmet gi deg konkret innsikt i hva du skal – og ikke skal i kundesamtalen.

Du får spesifisert oversikt over hva du skal merke deg når du møter kunden, og hvilken atferd og påvirkning du bør gjøre. Du får også spesifisert hvilken atferd og form for påvirkning du bør unngå.

Dette programmet skaper toppselgere.

Nytteverdimodellen

Grunnlaget for hvordan du kan styre alle dine salgssamtaler

 

 

 

 

 

Du lærer å bygge din produktkunnskap på en ny, systematisk måte basert på kjensgjerningen om at kundene dine vil ha følelsen av å kjøpe – ikke bli solgt til. Ingen kjøper egenskapene ved det produktet du tilbyr, uansett hvor mye du vet og kan informere om det.

I programmet bygger du konkret Nytteverdimodell for dine viktigste produkter, og du kan deretter benytte samme modell for alle øvrige og nye produkter. Når du har utarbeidet dine modellen for dine produkter kan du lettere styre salgssamtalene dine på en tillitsvekkende og resultatorientert måte.

Se også programmet «Salgssamtalen» der modellen utnyttes i praksis.

Interessesignal

Farvel til det gamle «kjøpssignalet»

 

 

 

 

 

Du lærer å forstå kundens kommunikasjon på en bedre måte ved at du ikke behandler kundens spørsmål som «kjøpssignaler». I salgssamtalen er det naturlig at kunden tar fra deg initiativet ved å stille deg spørsmål. (Den som stiller spørsmål styrer samtalen!) Kunden viser interesse ved å stille deg spørsmål, ergo et Interessesignal.

I dette programmet får du en konkret verktøykasse som gjør at du kan ta tilbake initiativet i samtalen på en respektfull og styrende måte hver gang kunden gir deg et Interessesignal.

Verktøykassen dekker 100% av alle de Interessesignal som kunden kan gi deg. 

Ikke flere innvendinger; 

det er Behovssignal du får

 

 

 

 

Du lærer å forstå kundens signaler på en ny måte, slik at du blir enda bedre til å behandle det som du tidligere tolket som innvendinger. Til alle tider har kundens utsagn som at «det er for dyrt», «har ikke behov» og «har ikke tid» – samt alle andre grunner for ikke å ville kjøpe, vært selgernes uttalte største utfordring.

Nå endrer vi denne forståelsen og dermed omgjør vi vår største «frykt» i salgssamtalen til å bli en inspirerende mulighet.

Ansettelse av selgere; hvordan skille selgerne fra søkene med service-personlighet 

 
 
 
 
 
 

Det er ikke lett å skille mellom selgere og servicemedarbeidere i intervjuprosessen, fordi de har mange av de samme personlighetstrekkene. Svært ofte er de utadvendte, positive, har et aktivt kroppsspråk og forteller at de liker å snakke med mennesker og ha kundekontakt.

Som kjent koster feilansettelser dyrt og medfører uønskete konsekvenser både for arbeidstakeren og bedriften. Norsk Selgerskole utviklet det personprofil-verktøyet som benyttes av SeeRecruit.com, og som har bevist evnen til nettopp å avdekke om en kandidat er selger-type eller service-type. Du kan velge mellom kun å ta nytte av verktøyet på egenhånd eller også å få bistand i utvelgelsesprosessen.

Bli en god intern selgertrener

 
 

Som leder for salgsavdelingen har du mange oppgaver. Du må både forstå og mestre rollen som coach, motivator og rådgiver. Dette kurset er spesialutviklet for å gi deg den beste forutsetningen for å oppnå gode resultater sammen med dine selgere.

Start planleggingen av opplæring og trening tidlig. 

Kontakt oss i dag så skreddersyr vi et lønnsomt program som oppfyller deres målsetting.